torsdag 7 mars 2013

Lagom är bäst och kärleken oändlig

Uppehåll på bloggandet i nästan två veckor, så kan vi inte ha det -> nu åter vid spakarna. Annat som kommit emellan. Livet.

Vab:andet gjorde ånyo sitt intåg i vår vardag. I dagarna som gått har jag blivit påmind om mycket gott, om vad som är viktigt på riktigt. Har också fått lära mig ett och annat, bland annat att "Jesper på dagis har två mammor, det kan vara bra att ha om den ena går sönder". Kan det vara en "plastmamma" han menade tro?!


Han har också berättat för mig att han älskar mig och det får den mest stressade föräldern att smälta. Sen lade han förvisso till att han även älskade sopbilen och kaninen och min 75-åriga mosters nya kille (som han träffat 1/2 gång). Det är väl å andra sidan just detta som är en stor del av tjusningen med kärlek, att den är oändligt - man kan älska många om man själv får mycket av den varan.


Sen har vi också hunnit lära oss en del om grabbarnas värld, att allt som liknar godis inte är godis. Lärdomarna kom till oss vid ett IKEA-besök, se bild nedan. "GODIS!" Ne, inte godis...


Learning på doing gällde också detta med kanelbullar, för mycket av det goda blir aldrig bra i en liten mage.


KaaaaanääääÄÄÄlbuLLen var god sa Maximilian och förstod senare varför devisen lagom är bäst har kommit till:-)

I kväll anländer den förstfödde, i kväll somnar vi med alla under samma tak, livet som bäst.

Glada//air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar