fredag 15 mars 2013

Susar in mot stan...

längtar hem och en lång dag lider mot sitt slut - en lång och bra dag! Klev upp 06.00 i ett av Skånes högst belägna hotellrum och körde sen ett frukostseminarium där mellan 08.15 och 09.00.

Taxi 09.10 och färd till Öresundståget som i sin tur tog mig till Kastrup och vidare färd mot Landvetter. Göteborg tog emot mig med öppna armar och innan jag skulle gå på scenen så hann jag lapa i mig en kvart av de värmande strålarna!


Återigen konstaterade jag, som så många gånger förr, att ge är att få. Eftermiddagens tema var Learning for life och jag talade bland annat om just livet, hur jag ser på tingens ordning och inte minst varför.

En kvinna kom fram till mig efteråt och satt ord på det jag gör: EDUTAINMENT. Nu vet ni, nu vet jag. Har tidigare alltid sagt att jag "lurar" folk att lära sig. Att underhålla och undervisa i ett och samma andetag är alltså vad jag gör, edutainment.

...och strax därefter kom en person fram till och berättade att hon hade hört mig för ganska exakt två år sedan, vid ett liknande tillfälle, vid ett liknande prat. Hon berättade för mig att det mötet hade fått henne att ta avgörande steg, viktiga steg i  hennes liv. Hon berättade vad hon hade gjort och jag kände stor glädje, stor tacksamhet. Det kändes i hela kroppen.

Att får höra en sådan sak, en sådan historia gör att jag får bränsle att ge mer. Att få vara med och göra skillnad är en ynnest, det är en dröm som jag ämnar vårda ömt.

Tack alla för idag, tack för det vi tillsammans har gjort så bra! Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar