onsdag 17 april 2013

Gårdagen började

bra, mkt bra. Ingen tokstress (som man säger i Norrland), förhållandevis stillsam frukost, hänga tvätt, plocka i/ur diskmaskin, muta de små med lite film (vet, helt förkastligt men ibland ett "litet måste" för att få ihop "det hela"). På det stora hela en morgon som jag inbillar mig fler känner igen sig i.



Sen lämning på dagis utan stress och avfärd mot Arlanda. Där hade jag det mkt stora nöjet att få posta två avhandlingar till en (klok?) person som efterfrågat dessa. Konstaterar nöjt att innan det hela är över så har flera personer läst dem, vilket är bra mkt mer än de 1.8 personer som läser en genomsnittlig avhandling - som jag läste någonstans:-)



På tal om forskning. Satt där, skulle ombord på planet - som man meddelade var försenat - så bara sa det "klick". En tanke som jag tror vi varit på spåren, ett (lukrativt) forskningsuppslag skänktes ned från ovan (eller var det nu kom ifrån). A, nu, JA! Det verkligen kändes i hela kroppen, länge. Då är det bra. Bitarna föll på plats -> så gör vi!


När jag klev upp från underjorden, efter att ha angjort Malmö med flygtåget från Kastrup, så bjöd Malmö på fantastiskt vårväder, +17C och klarblå himmel! Det tackar man ödmjukt för.


Eftermiddagens gig gick av stapeln på Hotellet vid "Triangelen" och kvällens utsökta middag ägde rum med nyfunnen vän och kollega på - ett för mig sen förr mkt bekant ställe - Gamla Brogatan.

- Du kommer nå dina mål, sa hon.
- Jag har redan nått dem, vi har mat på bordet, spännande jobb, på mkt god väg att skapa det liv vi vill leva (tid för barnen och varandra) och bilen är fulltankad, sa jag.

Just jobbat några timmar, dags för ett pass på gym:et här på hotellet och sedan länge inplanerad lunch med vännerna från TF i Malmö. Därefter kallar plikten för eftermiddagens uppdrag där mod kommer att vara ett centralt tema, mod att göra det som krävs - för att nå dig man vill. 

Dagens avslutas därefter med tågresa över bron och flyg hem till min flock. #happy
Allt gott och bäst!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar