onsdag 15 maj 2013

Är nog ingen vidare handelsresande

har jag kommit på. Längtar hem alldeles för snart när jag är iväg, hinner oftast inte längre än till Arlanda. Hursomhelst, maj är en intensiv månad och intrycken många. Ja, nu vet jag "det "där" ska jag blogga om" - tänker jag, flera gånger om dagen. Men när dagens gärningar är utförda och klockan närmar sig midnatt så är det obönhörligen kudden som tar över, alltså blir det inget av den där idén eller idéerna.

Idag/kväll är det åter en sådan kväll, har haft en massa idéer men krafterna tryter varför jag istället  med hjälp av bilder berättar hur dagen sett ut i stora drag.

Först lite flyg (ingen bild), sen hyrbil och körde fel i Götet (hamnade ute på Hisingen - ingen bild), sen kommer vi till de första bilderna; lunch (en enklare variant längst med E6:an - hade panik), sen en cooL bro, felkörning och hamnade i Fjällbacka och därefter framme för att checka in och lägga upp grejerna innan dagens jobb väntade.





Efter att ha talat 1.5 timmar så begav jag mig ut på en underbar löprunda. Jo, sen kom jag på hur man med den moderna tekniken kan bota sin ensamhetskänsla (när man bor på hotell) en smula, man låter helt enkelt RunKeeper fortsätta att vara på och då kommer den där trevliga rösten in var 5:e minut och säger hur länge man varit ute och sprungit (den verkar inte lägga märke till att man inte längre springer). Billigt, enkelt och effektivt sätt att liva upp lite.



Ne, nu känns det som att det går på tomgång här, detta verkar inte bli ngt speciellt vettigt inlägg och jag vill inte drälla med er tid och börjar onekligen bli sugen på kudden så jag tror vi nöjer oss för idag. Återkommer då jag har massa bra idéer "om sånt som jag ska blogga om", men som sagt det får bli en annan dag.


Glada och sömniga//doc.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar