fredag 14 juni 2013

...som om det var igår.

Ännu en vecka som gått i blixtens hastighet --------========swoosH

Dessa skolavslutningsveckor blir märkliga, så mittemellan allt. Mittemellan våren och sommaren, mittemellan vuxenliv och barndomen. Idag är det dags att fira den förstfödde som tar studenten, dags att trilla ur boet och träna sina vingar.


Råkade springa på en Supertramp låt på Spotify, en låt som var på en skiva - Breakfast in America - som jag fick när jag tog studenten för 29 år sedan. 29 år?!? Jag minns vad det var för väder, jag minns vilka kläder jag bar, jag minns vilka som var på mottagningen, jag minns det som om det var igår. Året var 1984.


Kom ihåg att det är lika långt från idag till igår, som från idag till i morgon - ett i morgon som kan vara långt fram. I kväll är det dags att fira, att umgås med släkt från en svunnen tid, det är dags att gå vidare på flera plan, på många sätt.

..och kom ihåg att den den 14 juni 2013 är en fullständigt unik dag - en dag som aldrig, aldrig kommer igen!

glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar