lördag 7 september 2013

Ensam hemma.

Dags att blogga. Nu var det några dagar sedan. Både då jag bloggade och/eller var ensam hemma. Veckan som gått har gått i ett ...---===swoosH Skolorna är igång, dagis likaså för att inte tala om alla verksamheter som nu kommit igång på allvar.

Intrycken har varit många, miljöskiftena snabba och jag får ta bilderna till hjälp för att börja någonstans i början av veckan. Tankade över "veckan" från iPhonen - håll tillgodo:-)

Måndag och vi fann delarna nedan i 3-åringens ficka, han hade typ lånat dem från dagis. Han hade kort och gott stulit dem, så får man inte göra. Nu vet han och kommer säkert inte göra om det på flera dagar.


Inga bilder från tisdagen, den var så full att jag inte hann ta några. Hann bland annat med att göra en intervju, den första i raden av ett antal bokade. Bokens omslag nådde distributionskanalerna och förlaget hade satt samman ett paket med pressmaterial. 

Man kan redan nu lägga in en bevakning på boken om man så önskar på t.ex. CDON.COM , bokus.com , Adlibris.com  m.fl. (dvs. att man får ett meddelande när boken nått handeln). 


Onsdag morgon, går från Slussen mot Sjöfartshotellet - där jag höll en utbildnings- och WS-dag för ett 20-tal IT-chefer - och slås ännu en gång av vilken vacker huvudstad vi har, vilket vackert land vi lever i. #myhometown. En av de mest bestående frågorna efter dagen var "Hur ser våra beslutsprocesser ut?". 


Så, nu är vi - allt enligt mina bilder, framme vid torsdagen. Obama har lämnat Grand Hôtel och in drog vi andra. Lapade först i mig lite sol på en av balkongerna innan jag avslutningstalade i öronbedövande vackra spegelsalen.



På väg till Centralen sen tog jag bilden nedan vid Operan, har döpt den till: "Känns som om någon tittar på mig". Jo, redan på väg dit kände jag att jag saknade "stöket" där hemma, märkligt egentligen hur vi människor fungerar. Har liksom blivit beroende av familjen och saknar dem innan jag ens har hunnit lämna stan - även fast jag ibland slås av tanken att "en hotellnatt vore inte helt fel".


Angjorde Karlstad sent, kom i säng vid midnatt. En härligt frukost med Micael Dahlén innan vi båda hade fått fortroendet att i tur och ordning öppna upp Ledardagarna. En dag där man blandade föreläsningar med sång och musik, en dag att minnas. 



Väl hemma fick mor & far köra lite förändringsledning. Tacobrödet var slut hos den lokala handlaren och hela "fredagsmyset" höll på att gå om intet, att mentalt ställa om från tacos till hemmagjorda hamburgare (med extra allt) höll på att kosta oss husfriden. Hamburgare är man inställd på nästa vecka. Nåväl, slutet gott - allting väl. Lite "Change" på gruppmedlemmarna och kvällen blev riktigt soft, nästan helg.


Lördagens jobb bestod av en 1-timmes föreläsning på Waterfront. Företaget skulle sen vidare ut på båttur i skärgården, själv tog jag taxi hem till förorten, kokade kaffe och kände att nu är det dags att blogga - det var ett tag sen senast och nu var det gjort! 




Bästa lördag, finaste helg//glada//doc. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar