lördag 5 oktober 2013

Efter en...

hektisk period i september så infann sig lite mer av lugn igår. Twittrade att jag "i princip" tog kompledigt. En no stress-morgon följdes upp med ett möte inför nästa veckas releasetillställning. Allt ser ut att vara på plats, allt utom boken som skulle anlända torsdag eller fredag. Nu var det fredag.


Snabbtur på kontoret och sen gick jag med raska steg nedför Drottninggatan och kände mig glad, kände mig lycklig. Gick mot Centralstationen och tåget som skulle ta mig till mitt kära Norrköping. Lämnade ett vackert STHLM och blickade ut över Riddarfjärden och Söders höjder. Vackert.


Väl framme möttes jag av mig bästa vän "Polaren Per", vi tog vår tillflykt till Skärgården. Vi tände bastun, stuvade in grejerna i stugan och kände hur lugnet strömmade ut i våra organ. Det var många år sedan som vi satt oss på detta sättet, utan "bråttom". På med Spotify och sen färdas deep down memory lane - och på med mer vatten på stenarna. Vi pratade om allt, allt, allt. #livet Sen dags att bada, vi misstänker att det blev årets sista dopp, det var 12 grader och lite kallt ska erkännas. 


Pling, ett mess - böckerna hade landat i storstan. Min underbara fru hade fått en låda "budad" från förlaget #fresheye. Helt plötsligt kände jag mig långt borta, men ändå på rätt plats om jag ändå inte var hemma. 


Det blev en 4:e oktober jag aldrig någonsin kommer att glömma. Ett dygn med min bästa vän Per, ett dygn i en höstvacker skärgård med god mat och en lång natts sömn. 


På bryggan, på väg in till stan och fotosession i Marielund, träffade vi Pelle D. som jag inte sett på 21 år. Det var på tiden och det var trevligt, hoppas och tror att det blir fler gånger. De skulle i sin tur hem till andra gemensamma bekanta i kväll Mats T. med familj. Längtar redan till nästa sommar, lovar att vi kommer och hälsar på med hela air-team - be prepared! 

Bästa lördag, strax hemma hos mina kära och boken som vi äntligen fått i vår hand!//glada//doc.

ps. Bilden ovan är tagen i Marielund där jag växte upp 1968 - 1981 och nästa vecka på lördag kommer ett reportage om min resa fram till idag, rubriken på den finstämda texten - av journalisten Nima Broman på NT - skulle kunna vara "Från miljonprogram till doktorshatt". ds. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar