torsdag 10 oktober 2013

Igår var en förtrollad afton,

en kväll att minnas för resten av livet. Det var äntligen dags för vår bokrelease. Alla vara inte där, som det brukar heta (alla får ju inte plasts), men väldigt många var där och det blev lyckat, så lyckat! 


Stort och hjärligt tack till alla som bidrog, alla som minglade benen av sig i goda vänners lag. Själva signerade vi böcker och umgicks i snitt 40 sekunder/gäst. Lite intensivt och väldigt roligt! Taxichaffisen sa att hon aldrig kört så mycket blommor, vi tror henne. Radhuset ser ut som en blomsterhandel - all time high!


Hemma höll min kära moster ställningarna och gjorde det hela möjligt, som så många gånger förr. Hon är en klippa, hon är vår allas moster som vi älskar så. I morse när hon och minstingen gick till dagis tog jag bilden nedan i "smyg". 


Den bilden fångade mig alldeles och i samma veva ljöd det finsk sång i mina hörlurar när jag lyssnade på Buddha Bar XII. DET var ett sammanträffande av sällan skådat slag. Lyssnat på Buddha Bar i 10-12 år och aldrig hört någon sjunga på finska. Det låter ju nästan vackert sa min fru. Finskan hade blivit vackert, 3-åringen och moster - som är långt över 70 - spatserade mot dagis, löven föll och livet stod stilla för ett ögonblick, en gyllene stund - en stund att minnas för resten av livet. 

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar