fredag 7 mars 2014

What goes around comes around.

Just anlänt på Gullmars efter lämning på "6-års". Tar en kopp på Espresso House, lyssnar på soft musik och konstaterar att sedan - de trevliga rock-killarna - slutat här så har det börjat spelas bättre musik. Tjejerna verkar lite mjukare i sin approach. ...och där ute rullar livet på, kanske det enda vi har - who knows?!


Skrev igår på FB: Barnen leker och jag hörde 4-åringen säga "Nelly, jag älskar dig!" till sin tre år äldre syster. Hon svarade "o jag älskar dig!". Blev alldeles varm i hjärtat. Tänk, ord som vissa aldrig lyckas säga eller får höra. #love

Av de dryga 50 "like" som inlägget fick så var drygt 80% av kvinnor, män verkade inte "gilla" inlägget lika mkt - eller i vart fall så like:ade de inte lika frekvent. Tjejerna verkar lite mjukare i sin approach.

När vi nyss skulle skiljas åt så viskade jag i Nellys öra - såsom varje dag - hur mycket jag älskar henne, tackade för den underbara semi-vab dag vi hade igår och berättade att jag såg fram emot hennes familjekalas i helgen.


Idag begravs en pappa, make och tillika god väns livskamrat. Idag är det Patriks himmelska födelsedag. Helene, tänker på er - känner med er.

Ta vara på det liv som rullar på, kanske det enda vi har. Berätta redan idag för några av era nära och kära att ni älskar dem - medan tid finnes. What goes around comes around.

Bästa helg//doc. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar