onsdag 14 maj 2014

En väldigt speciell dag

...och på det stora hela en händelserik vecka som började redan i måndags, såsom veckor oftast gör (I know), med att vara speciell.

Vissa dagar på jobbet så undrar man (jag) när någon ska komma och säga "hörrö, vafan håller du på med? ...det här kan inte räknas som jobb, du har alldeles för kul". En sådan start var det. 

Proffsig moderator var min goda vän Anna Dyhre och först ut av talarna var fantastiska Aron Andersson och efter Aron var det min tur. Jag hade fått 50 min till mitt förfogande och de gick på "10" kändes det som. #FLOW En overklige känsla, fullkomligt omöjlig att beskriva. 



Under lunchen fann jag en skön dude i form av Stefan Sauk. Han var där för att prata kommunikation, och som han gjorde det. "Det är sällan du kommer hem och är imponerad", sa min fru. Må så vara, men denna gång var jag det. Sen skulle det visa sig att vi hade en gemensam "begreppsflora" från/i Hamilton-sfären vilket inte gjorde det hela sämre. #fjs+kj


På tisdagen skrev vi kontrakt på nytt kontor, Drottninggatan 82 är det som gäller fr.o.m. andra halvan av juli. Känns rätt och det bjuder på en miljö som manar till härliga möten, långa samtal och konstruktiv business. 


På väg hem under em. fick jag ryktesvägen höra att Sveriges Radio hade sökt mig och bilden klarnade vid midnatt då jag på FB kom i kontakt med Anja Kontor:-) Våra vägar höll på att korsas redan för något tag sedan. Den gången stod i inte stjärnorna rätt, men denna gång gjorde de det. P4 Extra nästa, ska bli great fun!

En kvällstur i spåret, testade nya löpartröjan #casall som skulle visa sig fungera alldeles utmärkt. En märkligt skön känsla att springa i endast ett tunt plagg. #SB


- Känns det inte nästa som att vara naken? undrade min fru.
- Jo, just precis så, en härlig känsla som sagt. 

På tal om härlig känsla, i kväll - just nu i taxi på väg söder om Göteborg mot Campus Varberg där jag ska föreläsa för i ett fullsatt hus. Jag ska ge dem allt jag har, allt jag kan och mest av allt att man är aldrig så stark som när man är sig själv!


Detta känns väldigt speciellt, som att komma hem efter en lång resa. Mer om detta inom kort!

Glada//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar