fredag 21 november 2014

Kollar bilderna i telefonen

för att bättre kunna summera veckan. Den har varit konstruktiv och temat har - som varje vecka - varit som bilden nedan skvallrar om "Make Excuses Or Make Improvments - The Choice Is Yours". Ganska enkelt - eller hur? #JustDoIt


För mig blev det ett uppvaknade för ett 10-tal år sedan då det en dag slog mig att allt som inte blir som jag tänkt (mig) inte alltid (sällan) var "någon annans fel" och att det förbluffande ofta hänger på vad jag faktiskt gör resp. inte gör - att JAG kan gör skillnad i mitt eget liv. Det var en synnerligen bra dag då detta slog mig, om än lite sent i livet.


Ovan en bild från hjärtat av Stockholm. Jag har tagit bilden på Drottninggatan ett stenkast från vårt kontor. Det har onekligen blivit mörkt om dagarna, men håll ut det vänder runt den 21 december om jag inte missminner mig alldeles . 

Nedan en bild från Sundsvall i onsdags då jag hade förmånen att vara avslutningstalare då ett IT-företag hade stort kundevent. Det hela gick av stapeln på Choice Hotell som även inhyser - för Sundsvallsborna - anrika Avenyn. 

Sist jag var där, för ca. 13-14 år sedan glömde jag kortet i baren, tror jag. Minns inte riktigt och är glad att det är en del av mitt forna liv. Säger som jag brukar; "mitt dunkla förflutna är nyckeln till min ljusa framtid". 


Igår tid över för admin, högvis med mail och material som skulle gås igenom inför lanseringen av den nya hemsidan (nästa torsdag!) och ett galet skönt träningspass. Kroppen sa "no-no" men den finska sisun tog diskussionen med ro och nedan ser ni vem/vad som gick segrande ur den striden. Är detta månne yoga? Vad säger du Angelica M?

Senaste året har jag haft ynnesten att tala inför fulla läktare på det stora flertalet av huvudstadens större scener såsom Chinateatern, Oscarsteatern och - för att inte tala om nybyggda fullständigt unika - Aula Medica där 1000 personer var idel öra.



Igår kväll var det så dags att få stiga upp på ännu av dessa anrika scener, vackra Skandiateatern på Drottninggatan, som dessutom ligger vägg-i-vägg med kontoret. Ett härligt event där vi också hade förmånen att lyssna på ett av chefsekonomerna från en av de stora bankerna. Ett riktigt god talare skulle det visa sig att han var, och bilden klarnade ytterligare då det visade sig att han hade sina rötter i Norrköping:-)


Så, vad har vi här nedan då? Jo, i senaste numret av #affärsvärlden en frukostintervju med mig. Har inte sett den själv ännu men fått bilden skickad till mig. Den super trevliga journalisten Per Tolgraven frågar mig en bit in i intervjun: 

Hur snabb är du själv?

- Min fru säger att jag ofta tar första bästa beslut, och ofta första sämsta beslut. 'Du har gift dig med en rockstjärnebeslutsfattare', svarar jag. Jag är fruktansvärt snabb på att fatta beslut.


Sitter nu i köket, häller upp en kaffe och njuter av fredagskänslan, av att ha tid att skriva detta inlägg, av att hinna summera intrycken och av att strax hämta på skola och dagis utan stress - älskar det! Säger som min gode vän Per brukar säga när folk säger till honom att "du har det bra du..." att "ja, det har jag - men jag klagar inte heller:-)"


Bästa-bästa helg och allt gott till er alla!//glada//air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar